maandag 21 november 2011

Mist.

Ik ben denk ik de enige in heel nederland die gek is op mist. ik vindt het prachtg om te zien, heerlijk om erdoor te rijden en te lopen.
De wereld krijgt iets mystieks met mist, iets onheilspellends, mist maakt ook de wereld een stukje kleiner, het dempt geluiden en zorgt ervoor dat je niet verder kan kijken dan een paar meter. in de mist is een hele wereld om te ontdekken, en dan heb ik het niet over een glazige mist waar je zo doorheen kijkt, nee, nee potdichte mist, waar je doorheen loopt en na verloop van tijd zijn je haren drijfnat, je wimpers kleven aan elkaar van het vocht in de lucht, je ademt kleine wolkjes uit...... ja dit zijn echt momenten waar ik van kan genieten, die zijn onbetaalbaar.
Helaas heeft mist ook een keerzijde, het vraagt veel van onze concentratie op de weg, slecht zicht zorgt er vaak voor dat er veel ongelukken gebeuren, veel blikschade en veel files onstaan, maar ondanks dat geniet ik er toch altijd weer van.

Gisteren was er van de anwb het advies om alleen de weg op te gaan als het echt nodig was, ik hoefde gelukkig niet weg en ben lekker de hele dag mijn hobbyhoek in gedoken met als resultaat de volgende kaartjes, ik hoop dat jullie ze ook leuk vinden en wens jullie een veilig thuiskomen vandaag en mocht je tijd hebben, om ook een klein beetje van dit natuurfenomeen te kunnen genieten net als ik.

















Geen opmerkingen: