donderdag 3 november 2011

nog meer tips

Op dit moment is het helemaal hot, zeker met de cupcakes om een leuke etagere te vol te zetten met cake.
maar wist je dat je die etageres ook heel goed kan gebruiken voor je hobbytafel? als je hem volzet met bv lijm, scribbles, navulflacons van inktpads, etc. en/of volzet met waxinelichtglaasjes en die opvult met brads, bloemetjes, labeltjes etc, en een mooie strik erop, of een ander decoratie element dan staat er een waar pronkstukje op je hobbytafel.

Ik heb de mijne bij de karwei vandaan gehaald voor 8 euro, ik heb er een anti slip matje in gelegd en boven in 3 glaasjes, het hartje bovenop daar stop ik de laatst gekregen kaart in zodat ik die een tijdje kan bewonderen.

Bij Ikea kan je voor een paar euro een burobeschermmat kopen, heel handig om te zorgen dat je buro niet onder de lijmresten, of andere beschadigingen komt, maar je kan ook op deze mat snijden, hij is niet self healing, ik gebruik hem om ff snel mijn plakband op te plakken als ik een mal moet vast tapen,als bescherming zodat mijn double do niet mijn buro beschadigd etc.

Maar wat ik er ook mee doe, ik maak van scrappapier wat ikover heb een kleurcollage, nu is het blauw, en leg steeds losse stukjes onder de mat, binnenkort ga ik over op rood, en na de kerst weer op een andere kleur. zo is het voor mij een soort moodbord en als ik ff vastzit wat betreft kleurencombi ( zowel met karton, scrappapier of het inkleuren van mijn afbeeldingen) dan haal ik hier weer nieuwe kleuren combi's uit. de stukjes onder de mat verdwijnen zo toch vaak weer op kaarten ipv in de restjes bak te blijven zitten.
Maar je kan er ook mooie vellen scrappapier of foto's of posters of plaatjes van kalenders of pakkende teksten onder schuiven, zo kan je het heel persoonlijk maken zoals je zelf wil, of zoals je bui is. maar je kan ook denken aan een collage van stempelafdrukken, zodat je meer inzicht krijgt in welke stempels je heb.


Geen opmerkingen: