woensdag 14 maart 2012

samenwerken

Via een collega werdt ik gevraagd om wat kaarten te maken met een nieuw produkt die door twee keileuke dames op de nederlandse markt gebracht worden.
Ik hou enorm van uitdagingen dus toen ik het produkt in handen kreeg ben ik er gelijk mee aan de slag gegaan, zaterdag heb ik eigenijk de hele avond een beetje ge-experimenteerd en zondag ben ik heerlijk op mijn gemak kaartjes er mee gaan maken.

Het produkt heet Te Gekke Krijtjes ....en echt waar ze zijn te gek. het is een soort chalk, verf, wasco, inkt ineen. en het mooie is.......je krijgt er geen vieze handen van.
Nu ben ik niet vies van vieze handen, maar het nadeel van verf en inkt is toch wel dat je handen zo onder komen te zitten, en zeker je nagels en je nagelriemen zijn dan moeilijk schoon te krijgen.
Ik snap dan ook niet hoe die dames van al die leuke you tube filmpjes die nagels zo mooi houden zonder dat alles onder zit als ze kaarten maken......mijn handen en nagels zien er na afloop altijd uit als automontuer handen!!!!.
Maar met dit produkt is dat van de baan.
Het zijn driehoekkige krijtjes en je kan er mee kleuren, verven, relief overnemen, sponsen en nog veel meer.
ik ben helemaal enthousiast over de krijtjes.
Elke dag zal ik een kaart met korte beschrijving op mijn blog zetten, zodat jullie de veelzijdigheid van de krijtjes kunnen zien.

Verder staan ze de komende dagen op de hobbybeurs in de Brabanthallen in Den Bosch. dus mocht je daar toevallig heen gaan, kijk eens bij de te gekke krijtjes niet alleen zie je mijn kaarten daar, maar je kan de krijtjes bekijken, voelen, ruiken en een korte demo krijgen. ik weet zeker dat je net zo enthousiast zal zijn als ik.
En voor de thuisblijvers, ze hebben een website en daar vindt je filmpjes en uitleg hoe de krijtjes werken.
http://www.tegek.nu/

Vandaag kaartje 1

Dit kaartjes is gemaakt door een stuk papier over een embossingfolder te leggen en dan heel simpel het relief over te nemen door met het krijtje over het papier te strijken.

Dit is de meest simpele manier om de krijtjes te gebruiken, ik heb dat twee keer gedaan, een keer om als achtergrond te gebruiken en een keer om de vlinder uit te knippen.
Een paar druppels geurloze terpetine in het midden van het krijtje laten vallen en dit vermengen met de kleurstoffen van het krijtje, en dan heb je dus je verf. het resultaat ziet er uit als waterverf. 
Toen nog met glitterlijm wat accenten aangebracht en met een pons van martha steward een achtergrondje geponst.
een lintje en wat bling bling als afwerking.

de komende dagen zal ik nog veel meer laten zien..... zijn jullie ook zo benieuwd?

Geen opmerkingen: