zondag 8 september 2013

Kaartje 5

Heeejj allemaal,

En alweer het laatste kaartje van deze week.

Deze keer een Herfstkaart.
De achtergrond heb ik gemaakt door een zwart stuk papier voor me neer te leggen ( 12,5 x 12,5 cm) en daar gaatjes band overheen te plaatsen.
Toen een tissue met een beetje geurloze terpentine over het witte krijtje gewreven en zo kleur opgepakt van het krijtje.
Dit heb ik in het gaatjesband gewreven.

Hetzelfde gedaan met het koperkleurige metalic krijtje, en dat was mijn achtergrond......en toen....tja
Toen heb ik heel hard zitten bedenken en bedenken. en bedacht dat een herfstblad wel erg mooi zou zijn.
Dus heb ik een dunner stuk zwart karton gepakt ( 120 gram) en daar een herfstblad onder gelegd en overgetrokken met de krijtjes.
Eerst met wit en daarna met het koperkleurige metalic krijtje.
Het blad heb ik uitgeknipt, en omdat ik het te stijf vond. heb ik het blad in de lengte van de nerven gekreukeld.
Toen alleen de kreukels nog nagewreven met de tissue met koperkleur erop. dus echt alleen de kreukels. ( dat doe je door heel licht eroverheen te wrijven met een draaiende beweging)

Het blad is in het echt nog veel mooier geworden, maar mijn belichting werkte niet mee vanavond.
Verder heb ik met de klei nog twee kleine zonnebloemetjes gemaakt en die met de krijtjes kleur gegeven toen ze droog waren. Met een kwastje.
Een leuke tekst en wat glitterlijm maken de kaart af.

Ik hoop dat jullie dit thema leuk vonden eze week. en ik ga weer broeden op een nieuw thema.
vrijdag zit ik in rijswijk en geef ik een make and take. zaterdag en zondag ben ik aan het demonstreren achter de kraam van Te Gek. Dus mocht je vragen hebben, schroom niet, neem je werk mee en dan kan ik je vast op weg helpen.

Vergeet ook niet een kaart of kunstwerkje mee te nemen die je met de Te Gekke krijtjes heb gemaakt, want dan krijg je dat prachtige mooie bruine krijtje in ruil voor je kunstwerk. Zet er wel even je naam en je e-mail adres op.
Ik heb al prachtige dingen voorbij zien komen, en zal daar over twee weken meer aandacht aan besteden op mijn blog....dan is het de "week van jullie", en zal ik wat kaarten uitkiezen en laten zien die jullie gemaakt hebben die ik eruit vond springen......

Fijne week en knuffffff



4 opmerkingen:

Unknown zei

Hoi Sannie

Je hebt weer mooie kaartjes gemaakt zit altijd te wachten of er al weer een nieuwe komt
gr mia

Theresia zei

Ik vond het thema heel leuk en de kaarten ook. Nummer 4 is mijn favoriet. Ook de fotootjes vond ik leuk om te zien.
Groetjes, Trees

Unknown zei

Net zoals Trees vind ik het thema erg leuk. Die metallc krijtjes krijgen zo een duidelijk doel. Had ze amper gebruikt tot nu. Nu nog tijd hebben om ze te maken...;)

kitty zei

ik krijg altijd weer heel veel inspiratie wanneer ik naar je voorbeelden gekeken heb.
Groetjes Kitty