dinsdag 24 september 2013

Landschaps achtergrondjes

Heeejj allemaal,

Zoals beloofd deze week allemaal kaarten met het thema Landschap.
Ik zal jullie een stel ideen aanrijken die je kan maken met de landschap

techniek, met en zonder de super gave landschapsstempels die de dames van Te Gek verkopen.
Om jullie een idee te geven van deze stempels hier nog even een plaatje.
Maar ook zal ik kaarten laten zien waarbij je met een minimum een prachtig resultaat krijgt.
Laten we snel beginnen met de eerste kaart van deze week.

Het kaartje is13,6 cm x 9,5 cm
Als eerste heb ik op 2 cm van de randen van mijn kaart tape geplakt.
Wel verwijderbaar tape, denk hierbij aan scotch blauw, of schilderstape, of masking tape.
Zo krijg je een kader waarin je landschapje straks opgesloten zit.
Stempel dan achtergrond stempels in het kader. Voor meer diepte stempel je sommige stempels half op het tape en half op je kaart.

Dit is mijn kaart zoals ik er mee begon. ik heb gekozen om toch wel een flinke strook land op mijn kaart te plaatsen, zo kijg je het idee alsof het landschapje op de kaart vanuit een laag perspectief opgezet is...alsof je bijna op de grond zit en zo langs de berg omhoog kijkt.

Daarna ben ik hem gaan inkleuren met een kwastje.
Ik gebruik hiervoor vaak een waterkwast. ik doe geen terpentine in de kwast, maar ik druppel met een druppelaar een of twee druppeltjes geurloze terpentine in het kuiltje van het krijtje.

Daarna roer ik de kleur goed los dat heeft best wel even tijd nodig.
Dan kan je er mee gaan verven. Dit heb ik zeker met de grote vlakken gedaan.
De boom heb ik met wattenstaafjes gedaan.
Ik maak een wattenstaafje nat met geurloze terpentine en knijp het te veel uit in een tissue.
Daarna haal ik mijn wattenstaafje over het krijtje heen, vele malen.
Zo pak je kleur van het krijtje af. Daarna ben ik zeg maar gaan stempelen met het wattenstaafje.
In verschillende kleuren groen en een roodbruin.
Daardoor krijg je kleur over kleur, wat een mooi gemeleerd effect geeft.

Toen hij af was heb ik hem laten drogen zodat alle terpentine goed vervlogen is. (je kaart mag niet meer nat zijn aan de achterkant) en het tape verwijderd.

De schaapjes zijn bewerkt met een witte gelpen.
Ik heb op het huis wat stenen getekent, en wat stipjes en lijnen op de weg.
Ook de zijkanten van de heuvels zijn met witte gelpen aangekleurd, zodat het net lijkt alsof daar het licht erop valt.
Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden.
Ik ga weer gauw verder aan mijn volgende kaart.....ik denk iets met de zee.
Knuffffff



2 opmerkingen:

Theresia zei

Jammer dat ik die landschapstempels nog niet heb!!!!!!!!!!!!
Wat leuk.
Je hebt weer aardig je best gedaan.
Groetjes, Trees

Sannie zei

dank je wel meid. knuffff