zondag 9 oktober 2011

Herfst/fall

Door het slechte weer krijg ik echt het gevoel om te cocoonen, ( een Engelse term voor lekker thuis kneuterige dingen doen) heerlijk met een deken op de bank en een kop thee wat tv kijken, cake en taart bakken, stoofschotels bereiden en natuurlijk kaartjes maken.
Door mijn nieuwe hobbyhoek heb ik ook meer zin om kaartje te bedenken en te maken, het is zo lekker om alles binnen handbereik te hebben, en ik gebruik nu weer spullen die al jaren in de kast stonden.
Ik heb nog een klein plukje hobbyspul in de kelder staan, maar zodra ik in mijn hobbyhoek wat spullen opgemaakt heb kan dat mooi doorschuiven.
En als ik even geen inspiratie heb dan ga ik lekker in mijn hoekje zitten en ga lekker wat lezen, of tijdschriften doorbladeren, of wat schrijven.
Het is echt mijn plekje, mijn toevluchtsoord als het hier thuis druk is. Met drie kinderen, een “schoondochter” die soms hier is en soms via de skype te horen is, en alle pc geluiden kan het in mijn huisje best hectisch zijn, zeker als je bedenkt dat ik op een officieel twee kamer flat zit ( destijds hebben we een kamer extra gemaakt door een wand in de huiskamer te plaatsten , dus nu heb ik drie kamers.)
Dus mijn rustplekje is meer dan een hobbyhoekje geworden, een kamertje in de huiskamer.
Afgelopen week heb ik aan twee opdrachten gewerkt, allebei voor een hobby e-maillijst waar ik lid van ben via Yahoo.
De eerste is een 10 bij 10 cm kaartje, en ik moet zeggen dat ik dit wel een erg leuk formaat vind om mee te werken, de kaartjes worden al snel heel erg schattig. En de tweede is 15 bij 15 cm, en die heb ik naar opdracht gemaakt van een sketch.
Ik hoop dat je ze leuk vindt en ik wens jullie een fijn weekend toe.



Because of the bad weather I get a real sense to cocoon, Sitting with a blanket on the couch with a cup tea watching some TV, bake a cake ore a pie, prepare a casseroles and making cards.
Of course because of my new improved hobby corner there is a lot if new inspiration and create new cards, it's so nice to have everything within reach, and I now use stuff that has been standing in the closet for years.
I only have got a small amount of hobby stuff in the basement, but once I used up some hobby articles in my hobby corner and there is more space available that can come out of the basement.
And on the moments that I don’t have any inspiration I go sit in my corner and read some, write something’s down, ore take some magazines and go thru them for inspiration.
It's really my place, my sanctuary when the pressure is high at home. With three kids, a "daughter in law" sometimes here, and sometimes she is on Skype, and all the other PC sounds, it can be quite hectic in my house.
Especially considering that my home is officially a two-bedroom apartment (we have made a extra bedroom by placing a wall in the living room, so now I have three rooms.)
So my resting place has become more than a hobby corner, a separate room in the living room.
Last week I have been working on two assignments, both for a hobby email list I am a member of at Yahoo.
The first is a 10x10 cm card, and I must say that I think is a very nice size to work, the cards turn out to be very cute. And the second card is 15x15 cm this one is made by a sketch.
So I hope you like them, and I wish you all a great weekend.

3 opmerkingen:

Karin zei

Erg mooie kaarten Sannie!
Fijn dat je echt een eigen plekkie in huis hebt om even jezelf te kunnen zijn in de hectiek. Voor iedereen belangrijk!

Groetjes karin xx

Lia zei

Wat een prachtige kaarten heb je weer gemaakt,

groetjes Lia

Sannie zei

tnx meiden ;-)