donderdag 3 november 2011

heeejjj allemaal,

Vandaag bij de action geweest en weer wat leuke dingen gescoord, ik had het laatst met een goeie vriendin van mij het er al over, we geven best wel veel geld uit aan onze hobby, malletje zus, knipvelletje zo, maar waar we eigenlijk weinig geld aan uit geven is aan opbergmogenlijkheden. vaak zitten we met bakjes te hannesen die over zijn van het ijs, de chinees of snoeppotjes. heel handig dat wel, maar echt fraaier wordt je knutselhoek er niet van.

Door mijn werk bij ikea krijg je natuurlijk ook inzicht in het opbergen en opruimen. een van de "opruimregels" of "opruimtip" is om bakken en dozen zo veel mogenlijk in een soort te houden of in een kleur. dat maakt het voor het oog rustiger, ook al heb je een bonte verzameling erin zitten, door het herhalen van de vorm/kleur komt er toch meer rust in het geheel.
Zoals een aantal van jullie weten heb ik onlangs mijn hobbyhoek verhuisd en ben nog steeds bezig om hier en daar de puntjes op de i te zetten.

Zo ook vandaag weer:
Bij de action zag ik deze ladekastjes staan voor 1.69 per stuk, er zaten drie laatjes in per kastje. nu heb ik die dingen ook wel eens bij de xenox zien staan maar in mijn belevenis waren die een stukje duurder. ze waren in verschillende kleuren en ik heb 6 rode meegenomen.
Van 4 heb ik de bovenkant erafgehaald zodat ik die op de andere twee kon vastklikken en zo twee torens kon maken.
Wat lint en hartjes erop met de kleurletters van mijn copic ciao en mijn copics netjes in de laatjes gedaan, ik hield nog wat laatjes over, dus daar zit nu mijn tape in, en mischien in de toekomst nog meer copics.
Ik kan nu mijn kleurkaart pakken en zo het juiste laatje kiezen en de gewenste kleur eruit halen. hiervoor zat alles in chinese bakjes, wat wel handig meenemen is, maar niet handig is op je werktafel.

1 opmerking:

Rita zei

Hoi Sannie

bedankt voor je leuke tips, ik gauw weer eens bij Action kijken!


groetjes Rita