dinsdag 17 januari 2012

gesso

De afgelopen twee dagen bezig geweest om achtergrondjes te maken met Gesso.
En dan krijg je natuurlijk weer inspiratie om daar kaartjes mee te maken.

Dus hierbij mijn 1ste kaart van de afgelopen dagen, ik heb eerst de achtergrond met witte gesoo bewerkt, zodat je een relief krijgt, dit laten drogen en daarna distressinkt eroverheen gewreven, en dit ook weer laten drogen. toen met dezelfde distressinkt de afbeelding gestempeld en met verschillende kleuren distressinkt ingekleurd.
De basiskleur van deze kaart is Weathered Wood. Het blauwe vierkant is bewerkt met een martha steward pons, en daarna afgedecoreerd met restjes van de achtergrond en het blauwe karton.

kaartje 1

detail gessotechniek
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En hier is het tweede kaartje.

De achtergrond heb ik bestempeld met witte collorbox, en de stempels laten doorlopen op de met gesso bewerkte circel.
Ik vindt het contrast wel leuk om de takken en het gras in zwart door te laten lopen op de gessoachtergrond.
het meisje bestempeld en ingekleurd met distressinkt.
De gessoachtergrond is gekleurd met spiced marmalade en scattered straw.
Om er net even wat meer speelsigheid in te brengen heb ik met een ponsje een paar libelles geponst.


kaartje 2

detail gesso techniek

En kaartje nr 3 is ook af.

Het hart is wederom gemaakt met gesso en distressinkt. de gestempelde afbeelding is in dezelfde tint gestempeld, en de bling bling op de achtergrond van de kaart zijn eigenlijk haar assecoires, ik heb ze bij de wibra gekocht voor 69 cent, een heel kartonnetje vol met verschillende maten, de bedoeling is dat je ze zo in je haar plakt, maar mij leken ze wel erg leuk op kaartjes.
Verder wat kant en bedels, en een wit achtergrondje gemaakt met een creatable.
zow en nu ga ik de resterende gesso achtergrondjes aan de kant schuiven en kijken of ik vanavond nog een andere techniek uit mijn handen kan krijgen.


kaartje 3

detail gesso techniek



Geen opmerkingen: