donderdag 23 mei 2013

En weer twee

Heeejj allemaal,

Vandaag weer twee kaarten om te showen.
Deze keer wel weer met de Te Gekke krijtjes.

Eerst heb ik een stukje wit kaartkarton gesponst in de twee rose kleuren en de mosterd geel.
Hier heb ik een aantal bloemen van geponst en met witte geponste bloemen, de bloemen in 3d opgebouwd.
Een stukje groen ( met de krijtjes) gekleurd karton en een takjespons zorgden voor het groen onder de bloemen.

Daarna heb ik een correpondentiekaartje gepakt, en een stukje gaatjes band. ( bloemenband noemen ze het ook wel eens)
Dit heb ik over mijn kaart heen gelegd. ( wel goed vasthouden of vastplakken)
Neem een tissue en een klein beetje geurloze terpentine en wrijf hiermee over het krijtje, in mijn geval de huidskleur rose.
Op die manier kan je kleur oppakken van het krijtje en in mijn geval het in het malletje wrijven.
Je tissue gaat wel wat rullen, maar dat maakt niet uit.
Wrijf de basis kleur lekker in de gaatjes, niet te hard want anders verschuifd de boel.
Pak daarna de donkere kleur rose en doe hetzelfde nogmaals, maar niet overal, het is mooi als je her en der het lichte rose nog ziet.
Doe dit nogmaals, maar dan met een paars krijtje. Ga je voor drama, pak dan het donkere paarse krijt, ga je voor subtiel neem dan het lichte paarse krijt.
Krijt nooit rechtstreeks in het gaatjes band....ten eerste wordt het effect niet mooi, ten tweede slijt je krijt hierdoor extra snel.
Dus altijd met een tissue en wat geurloze terpentine.

Stempel daarna de tekst op je kaart en teken de lijn met een paarse fineliner.
Plak je correspondentiekaartje op een dubbele onderkaart.


De tweede kaart is  gemaakt met hetzlefde malletje als die ik gisteren ook gebruikt heb bij mijn kaart.
Je ziet hier de contour van het malletje nog beter.

Knip een malletje uit een stukje karton, ik heb een correspondentiekaartje gepakt en daar een opening uit geknipt. gewoon willekeurig.
Plak dit op een ander correspondentie kaartje.

Neem een tissue met wat geurloze terpentine en neem kleur op van het lichtgroene krijtje.
Breng nu kleur aan in het malletje, doe dit ook met een stap donkerder groen en de hele donker groene. laat de kleur van buiten af naar binnen toe steeds donkerder worden.

Stempel de tekststempel in je mal af en haal je mal weg.
laat de inkt even goed drogen ( ik gebruik stazon dus dat is binnen 5 min. droog genoeg) en wrijf dan met de tissue de lichtgroene kleur nog wat verder uit, zodat de randen van je mal wazig worden.
Stempel nu een grote tekst op je kaart en met witte collorbox de witte bloemen.
Laat het geheel goed drogen, en plak je kaart dan op een groene dubbele onderkaart.
Wat plaksteentje en een mooie stik maken het geheel af.
Veel plezier met de kaarten en op naar morgen.
Knuffffff

6 opmerkingen:

Lenie zei

Nou weer twee prachtige kaarten zeg.
groeten Lenie

Unknown zei

Blij dat je terug bent! Mooie creaties zijn het weer Sannie!!

Theresia zei

Ook deze zijn weer leuk. Groet, Trees

Creaine zei

blijft super leuk om te zien San, jammer dat de krijtjes bij mij niet uit m'n hobbyla komen......... (gebrek aan ideetjes denk ik en eraan beginnen).
groetjes van mij.
Ine

Anoniem zei

Hoi Sannie,

Ook deze kaarten zijn weer super.
Ben altijd nieuwsgierig wat je hierna weer verzint.

groetjes en fijn weekend, Hélène

krea2day Cynthia zei

Hallo Sannie

Wat een leuke kaartjes heb je ons weer laten zien. Vooral die roze maar ja dat is dan ook wel mijn kleurtje.

Heel fijn weekend,
groetjes Cynthia