woensdag 25 april 2012

Even iets anders

Al lijkt het mischien zo, maar niet al mijn kaarten maak ik met de krijtjes. Ja ik ben enthousiast, Ja ze liggen prominent op mijn werkburo, Ja ze zijn makkelijk te verwerken en Ja ze geven een mooi resultaat. Maar ik vindt dat je jezelf moet blijven uitdagen en niet in je comfortzone blijven zitten, dus heb ik van de week twee kaarten gemaakt waarbij ik de krijtjes niet gebruikt heb....en weet je dat was best lastig, als je net zoals ik de krijtjes in bijna al je projecten verwerkt, dan is het een uitdaging om het nu eens niet te doen. Maar ik vindt wel dat de kaarten erg leuk geworden zijn, het zijn twee kaartjes van 10cm x10 cm,ik heb ze gemaakt voor een kaartenswap op de kaartenlijst van Ine Swinkels. en als het goed is ploffen ze morgen op de bus bij de dames. 
Ik vindt de 10x10 kaartjes erg leuk om te maken omdat je doordat ze klein zijn, ze er heel schattig uit zien. maar het kan ook een uitdaging zijn, op een "normale" kaart heb je veel meer werkuimte en die werkruimte is nu beperkt. dus het is dan weer echt de kunst van heet weglaten. 
Maar goed ik denk dat het wel gelukt is.

Het Blauwe kaartje is gemaakt met een embossingfolder die ik half op mijn witte papier heb gelegd, toen ge-embossed en op het onderste gladde gedeelte een stempel gestempeld van Fiskars de Friends Forever Quotes, die ik zeer veel gebruik omdat ik de teksten echt waanzinnig vindt.
wat lint ,een bloemetje en een Creatable maken het af.

Het rose kaartje, ook een schatje is gemaakt met een nestability van Spelbinders, het meisje is een gratis digistamp geweest van internet, geen idee waar ik die vandaan gehaald heb, meestal tik ik kleurplaten of gratis digi stamps in bij google en speur dan de afbeeldingen af voor wat leuks. ook als je zoekt op manga kleurplaten krijg je vaak hele leuke werkbare afbeeldingen. die zet ik dan in words in verschillende afmetingen en dan print ik ze op DCP papier, omdat ik dit zelf fijn papier vindt om te kleuren met mijn Copics.
Het meisje is dus ingekleurd met Copics en met een beetje bling bling en wat bloemetjes en wat glitter was het kaartje naar mijn idee af.
zow en nu weer gauw de krijtjes pakken....voordat ik afkickverschijnselen krijg ;-)

Geen opmerkingen: