donderdag 26 april 2012

soms heb je van die dagen...pffff

Soms heb je van die dagen dat je het liefste na het opstaan zo weer terug onder de dekens wil kruipen. er niets uit je handen komt, of dat de inspiratie heel heel heel ver te zoeken is, en je achter je hobbytafel voor je uit zit te staren met een bakkie thee in je handen. Op zich niks mis mee, maar naderhand kom je dan weer tijd te kort als er ineens een project af moet.... dus wat doe ik als ik zo een dag heb... dan ga ik of terug mijn bed in... en begin de dag gewoon op nieuw een paar uurtjes later, of ik ga lekker mijn hobbyhoek opruimen, hobbytijdschriften doorbladeren of en dat doe ik de laatste tijd veel....bloemen maken.
Ik heb een paar ponsen gekocht bij Pipoos van dezelfde bloem maar in verschillende formaten. die pons ik een paar keer uit, bewerk ze met krijt, inkt of chalk en bestempel ze met een tekststempel. soms ril ik de bloemblaadjes of verfrommel ze, en dan stapel ik er een paar op elkaar, plak ze vast en decoreer ze af met glitter en wat plaksteentjes.
Als ze droog zijn leg ik ze op kleur in een bakje. Zo liggen ze klaar om verwerkt te worden op een kaart en dat scheelt me dan weer een hoop tijd als ik bezig ben met die kaart.

Net zoals ik van de week al schreef zijn ponsen best een goede investering. je doet er jaren mee en je kan er alle kanten mee op. zo heb ik een hoekponsje uit de jaren 0, waar je een hoekje van je kaart kan ponsen zodat er geen rechte hoek meer is maar een mooi bewerkte hoek, met een vlindertje eruit. de hoekpons gebruik ik nu alleen nog om dat vlindertje, maar juist omdat het zo een fijn klein vlindertje is gebruik ik hem dus best vaak als ik een rij vlindertjes wil hebben die niet te dominant zijn op mijn kaart.
Zo heb ik verschillende ponsen die ik voor dit soort dingetjes nog gebruik, zoals hartjes, libbelles, vlindertjes, sneeuwvlokjes etc.
Als ik na het kleuren van mijn papier met de krijtjes nog restjes over heb dan gebruik ik vaak die ponsen om de restjes op te maken, en ook die liggen netjes gesorteerd in een bak met kleine vakjes. dat soort dingen doe ik dus vaak als ik een Off-day heb. en juist door het bezig zijn met je hobbymateriaal komt de zin vanzelf weer......en zeg nou zelf met dit weer is achter je hobbytafel zitten en lekker freubelen toch echt geen straf?  

Geen opmerkingen: