vrijdag 6 april 2012

krijtjes met Cute

Heeejj allemaal,

Een van de kaarten die ik het afgelopen weekend heb gemaakt is deze.
De achtergrond heb ik eerst een basislaag opgezet met licht paarse krijt en deze uitgewreven met geurloze terpentine, en daarna met een Embossingfolder van "Me to You de Primerose background" de achtergrond ge-embossed.
Daarna heb ik de paarse krijt nogmaals licht over het ge-embosde gestreken zodat de bloemen de kleur wat meer opnemen en donkerder worden en er dus meer uitspringen.
Het snoesje heb ik meerder keren gestempeld, een keer op wit kaartkarton en daarna op stukjes restkarton van eerdere krijtprojecten, zo krijg je dus dat bepaalde delen een motiefje hebben gekregen. Bv het tasje, de hoofdband, het jurkje etc.
Knip deze delen uit en plak ze op de basisafbeelding, het is een beetje puzzelen, maar het effect is erg leuk.
kleur daarna de armen en benen in met het zacht rose krijtje, wat terpentine en een kwastje.

Het lint is zelf gekleurd en bestempeld, en de kanten randjes komen van een Martha Steward pons, nl de Modern Garland.
Wil je weten hoe je het vierkantje maakt en andere mooie randen met deze ponsen kijk dan eens op youtube bij Beccastamps.
Verder heb ik nog wat plaksteentjes toegevoegd en hier en daar met glitterlijm wat glitter aangebracht,
Fijne paasdagen en s6 met het eieren zoeken.

Geen opmerkingen: