dinsdag 2 april 2013

dag twee van deze weeks uitdaging

Heeejjj allemaal,
wat een leuke reacties weer.
vaak reageer ik op jullie vragen en feedback in de reacties, dus heb je wat gepost.....kijk een paar daagjes later eens terug want grote kans dat ik antwoord heb gegeven op jullie vragen.

Ik heb mijn startpagina ingesteld op google, en normaal besteed ik niet zoveel aandacht aan de figuurtjes bovenaan de pagina, maar vandaag vond ik hem wel heel mooi en heb hem opgeslagen.
ik weet niet wie die figuurtjes verzind, maar vandaag geef ik die persoon echt een pluim

Ik vind het een beetje weg hebben van marjoleine bastin versus janneke brinkman...... ik hou er wel van ;-)


Voor vandaag heb ik twee dingen om jullie te laten zien.
Het eerste ding is een nieuw filmpje, die gaat over het inkleuren van een afbeelding met een kwastje.
ik denk dat dit een filmpje is waar menige van jullie op zitten te wachten.
dus hier komt die.
Het is wel een wat langer filmpje, omdat ik alles goed in beeld wilde brengen, zonder veel te knippen in het filmmateriaal.
Nu is mijn filmkaartje weer leeg, dus kan ik weer nieuwe filmpjes maken.
daar ga ik komende week aan beginnen.

voor vanavond heb ik ook deze kaart om te laten zien:
Het is op dezelfde manier gemaakt als die van gisteren, alleen nu heb ik met wat meer middenblauw en donkerblauw gewerkt. ik zal op het filmpje komende week nog duidelijker laten zien hoe je dit soort resultaten bereikt.
veel plezier met het bovenstaande filmpje en tot morgen weer.
knuffff

4 opmerkingen:

Unknown zei

Ja hoor, hier zat ik op te wachten :)! Had het al met een zeer fijn verfborsteltje geprobeerd, maar denk dat zo'n kwastje beter is. Die jij gebruikt bevat geen haartjes als ik het goed kan zien? Precies meer een tamponnetje of zo? Waar kan je die eventueel vinden? Vind het echt tof dat je dit kan met de krijtjes. Heb al een hele dure verzameling derwents, maar kan er geen weg mee tot op heden en dan zijn de krijtjes natuurlijk een leuke én véél goedkopere oplossing met een net zo mooi resultaat. Ben benieuwd naar het kaartje dat je ermee maakt. Nogmaals bankt voor alle tips and tricks Sannie. Vele grtjs

Theresia zei

Ja, en ik ook! Inkleuren vind ik best moeilijk en vind dat je er een schattig divaatje van gemaakt hebt. Ik vraag me alleen af of je je penseeltje nu nog kunt gebruiken om met inkt te gaan kleuren? Je kunt je olieverf penselen bijvoorbeeld ook niet gebruiken voor aquarel (of acryl) en omgekeerd.

Groetjes, Trees

Sannie zei

Heeeejjj dames,

De penselen heten water penselen en zijn eigenlijk op elke beurs, en bij scrapbookwinkels/stempelwinkels te koop. ik heb de mijne bij de scrapbookzolder gekocht.

De haren zijn geen echte haren zoals in penselen, maar gemaakt van kunstof. voor de krijtjes is het wat makkelijker.

Trees, ik gebruikte de mijne eerste voor allebei, zowel de krijt als voor inkt.
Maar ik heb gemerkt dat de terpentine wat vetter is en daardoor water afstoot ( net als olie en water) daardoor kan je inkten op waterbasis niet goed oppakken en krijg je wat meer vlekker. Ik heb nu een setje voor de krijtjes, en een setje voor inkten zoals distress.

Ik heb twee penselen voor de krijtjes, een dunnere en een ietsje dikker. de hele dikste ( die ook te koop is) die heb ik niet, ik kleur grote vlakken toch met een tissue of een wattenstaafje.
knuffff

Unknown zei

Okay! Kan ik morgen achter zulke waterpenselen aan. Heb gezien dat ze deze ook bij pipoos in Antwerpen hebben. Heb geen geduld om een weekje te wachten :) :) ! Wil er weer direct invliegen... Grtz