donderdag 8 november 2012

tweede project

Heeejjj Allemaal,

Vandaag zit ik op de kerstcreatiesbeurs in Den Bosch de hele dag en avond. 
Maar voordat ik wegga, wil ik jullie toch even mijn tweede project laten zien die ik gemaakt heb.
Ik heb wederom een artikel van de action gebruikt, een vierkante houten schaal.
Daarop weer mos en kerstverlichting. Hierop een bundeltje witten takken gelegd....ik geloof perenhout. en die vastgebonden met wit lint.
Daarna her en der wat gedroogd exotisch sierfruit erop geplaatst en wat nepsneeuw onder de takken.
Toen met een ovaalpons bloemblaadjes geponst en op elk blaadje met een tissue met terpentine een gouden hart aangebracht. Deze dakpansgewijs in een halve cirkel per 6 stuks aan elkaar geplakt en laten drogen.
Ondertussen de meeldraden gekleurd en geknipt, dit doe je door een strook papier te nemen, deze eerst groen te kleuren en dan aan de bovenkant op ongeveer 0.5 cm een stook tape te plakken. het randje wat je dan overhoud aan de bovenkant smeer je in met brons ( tissue met terpentine over het bronzen krijtje wrijven en dan de kleur overbrengen op het papier.
Knip 6 dunne strookjes net niet helemaal tot de onderkant van de strook papier en bij de zesde knip je hem helemaal af. Rol dit op tot een kokertje, en frommel de sprietjes wat naar buiten.
Plak nu de sprietjes aan de onderkant van de bloem vast en plak de bloem om de sprietjes heen.
Pons een 5 bladige bloem uit een groen gekleurd stukje karton ( kleuren met de krijtjes), knip ze een beetje in en vorm ze om de onderkant van je lelie, plak ze vast. en zet daarna de lelie met een lijmpistool vast aan de witte takken.
En klaar is je project. Veel plezier ermee.
groetjes Sannie

1 opmerking:

Lenie zei

Wat een schitterende creatie, heel erg mooi gemaakt.
Veel succes op de beurs.
groeten Lenie