maandag 24 juni 2013

Stempelen zonder krijtjes

Ik ben gevraagd om een workshop te geven a la Ludiec. Voor mensen die Ludiec niet kennen. Ludiec heeft een stijl waarbij je met verschillende stempels gaat stempelen in verschillende tinten, maar die wel qua tinttoon dicht bij elkaar liggen.
Vaak een paar mooie achtergrondstempels, een mooie bloem, en dan een mooie tekst.
Om een beetje beslagen ten ijs te komen, heb ik eerst een van de boekjes gepakt die ik op het art specialy vent heb gekocht in Zeist, en heb daar wat voorbeelden uit nagemaakt.
Niet omdat ik moet oefenen, maar meer om verschillende inkten uit te proberen, met verschillende stempels.

Ik gebruik zelf graag stazon, maar die liggen wat betreft tinten vaak ver uit elkaar.
Dat merkte ik bij deze eerste kaart .
En ook al is die niet slecht, ik denk dat de kleuren net te vel zijn, waardoor je de tekst minder goed ziet.
Dus de volgende keer ga ik werken met distress inkt of met collorbox.

De tweede is met distressinkt gemaakt, en ik moet zeggen dat ik die heel leuk geworden vind.
Ik had een correspondentiekaartje gekleurd, en hield nog een stukje over nadat ik de kaart gemaakt had, dus dat heb ik op het label geplakt.

De derde kaart vind ik ook wel aardig gelukt. ik ga zeer zeker van de week nog even wat meer spelen , maar deze staan te pronken op mijn plankje.

Het nieuwtje die ik jullie vandaag zou brengen schuif ik even door naar morgen. dan kan ik hem namenlijk beter laten zien......spannend.

Knuffff 

7 opmerkingen:

Thea zei

Wat zijn ze leuk geworden.

Groetjes thea

Unknown zei

Idd erg leuk! Had nog niet van die techniek gehoord... Grtjs

De Rommelpot zei

Heel leuk Sannie, mooie kaartjes.
Van welk merk is die witte inkt???
Ik heb verschillende soorten maar ze zijn niet duidelijk.
Ik ben benieuwd naar je nieuwtje.
Dat van gisteren is fantastisch nieuws, ik heb gelijk een mailtje gedaan naar info@tegek.nu, maar tot nu toe nog niks gehoord.
Misschien kijken die dames niet elke dag op hun mail< zou kunnen.
Ik wacht af.

Groetjes Sippie.

Anoniem zei

Beste Sippie,

We kijken elke dag de mail, maar je was zo enthousiast en bestelde meteen alle drie de stempellappen.
Daarom hebben even overlegd of we niet een speciale prijs konden maken voor als iemand er 3 bestelde.

En die is er nu. Als men alle drie de lappen besteld kost dat 37,50 en dat is dan ook meteen inclusief de verzendkosten.

Inmiddels heb je van Esther al een mail gehad met bovengenoemde prijs en hebben we je inzending van de kleinkinderen gehad. Deze is erg leuk en komt op onze site.
Veel succes met de lappen en we zien je nieuwe creaties met de nieuwe stempels ook graag tegemoet.

creatieve groetjes van
Inge Schipper en Esther Hettema
Te Gek!

Anoniem zei

Hoi Sannie,

De kaartjes zijn weer super.
Help straks krijgen we nog een verslaving erbij.
Ben benieuwd naar de verrassing van morgen.

groetjes en fijne dag, Hélène

Enny zei

Heel mooie kaartjes Sannie, ben benieuwd naar het nieuws van morgen! Groetjes Enny

Sannie zei

Heeejjj Sippie,
De witte inkt is embossing poeder...
Ik heb eerst met versamark de afbeeldingen gestempeld, en daarna bestrooid met wit embossingpoeder.
Toen met de heattool de kaart verhit totdat het poeder gesmolten is.
Daarna heb ik er met een sponsje en distressinkt kleur overheen gebracht.
groetjes sannie