zaterdag 12 oktober 2013

Super dag

Heeejj allemaal,

Vandaag heb ik echt een super leuke dag gehad op de beurs in Arnhem.
Wat heb ik daar weer een stel enthousiaste dames gezien, die zeer nieuwsgierig waren naar de krijtjes.
Aan alle dames en heren die vandaag mijn blog bezoeken, welkom.
Op mijn blog zie je bovenaan diverse tabbladen, ook zijn er twee tabbladen met filmpjes. dus kijk gerust rond.

Voor vandaag heb ik weer twee tags om te laten zien.
Ook deze tags zijn op dezelfde manier gemaakt als de eerste van deze week.
Ik pak met een tissue een beetje geurloze terpentine op, het teveel veeg ik af op mijn onderblad.
Werk nooit te nat!!! dan veeg je namelijk alle kleur af.
Dan kies ik drie of vier kleuren uit, en leg die voor mij neer van licht naar donker.
Ik begin met de lichtste kleur, en wrijf met mijn tissue over het krijtje en pak zo kleur op.
Dan begin ik met een draaibeweging op mijn onderblad en draai zo mijn tag op.....zo voorkom je dat je ineens een dot kleur krijg op je tag.
Ik kleur ongeveer driekwart van mijn tag met de lichtste kleur.

Dan ga ik met mijn tissue naar de stap donkerder, en neem ook hier kleur van op.
Ook dit wrijf ik op mijn tag, ik zorg ervoor dat deze kleur iets onder de rand van de andere kleur blijft, zodat je een mooi verloop gaat zien van kleur naar kleur.
Dit herhaal ik met alle kleuren.
En als laatste neem ik nog een klein beetje zwart om het geheel nog wat dieper van kleur te maken.

Nu is je tag klaar voor verdere bewerking.
Ik heb ervoor gekozen om hem te gaan bestempelen, maar je kan er alles mee doen wat je wil. Als je hem een paar uurtjes laat drogen ( zodat de terpentine vervlogen is) dan kan je ook evt met een fineliner accenten aanbrengen of een gelpen. Je tag moet dan wel goed droog zijn , want de terpentine zorgt ervoor dat de inkt in de pen niet goed vloeit.

Ik heb de tag van morgen al aan een aantal dames laten zien op de beurs en die waren super enthousiast.
Ik ben heel benieuwd naar wat jullie ervan vinden.
Fijne avond allemaal en een dikke knufff

4 opmerkingen:

Unknown zei

Deze tags vind ik ook erg leuk! Nog een fijne zondag Sannie en dat er nog vele krijtjesfans mogen volgen!!!!

Anoniem zei

Wow San ze zijn weer prachtig! HUG Moontje

Jeannette zei

erg mooi ook weer deze tags, ik moet toch nog een beetje oefenen, vandaag goed weer voor, ik heb in ieder geval mooie voorbeelden om me aan vast te houden, groetjes en een fijne dag, Jeannette

DeWit1980 zei

Ze zijn weer top Sannie!