donderdag 10 april 2014

uitleg label 2

Heeejjj Allemaal,

Het blijft leuk om jullie reacties te lezen op mijn blog, op de facebookpagina van Sannie-lovestostamp en in het echie op beurzen. Ik ben zo blij dat jullie inspiratie halen uit mijn gefreubel.

Voor diegene die denken dat ik een enorme hobbykamer heb, dat is niet waar hoor, ik heb een hoekje niet groter als de gemiddelde toilet in een appartement. maar door slim indelen en de hoogte te gebruiken lukt het mij om veel spullen kwijt te kunnen.

Op mijn YouTube kanaal staat een filmpje waarin ik  laat zien hoe ik mijn hobbyhoek ingedeeld heb.

Nu gauw door naar de label.
Vandaag een groene label met een ( zoals ik het noem ) een kleurentrap.
Dit zijn drie of vier opeenvolgende kleuren die je over elkaar heen gaat gebruiken en zo een heel mooi effect krijgt, alsof je van licht naar donker gaat.

Pak drie kleuren die qua kleurtonen opvolgend zijn. let op dat je niet kleuren gebruikt die te dicht bij elkaar liggen. Voorbeeld: de lichtblauwe metalic en het luchtblauwe krijtje liggen te dicht bij elkaar. je moet iets grotere stappen maken wat betreft de kleurtonen.

Ik heb hier gekozen voor het felgele krijtje, het grasgroene en het olijfgroene krijtje ( uit de basis en de pastel doos)

Neem wat terpentine op met je tissue en veeg het teveel af aan je onderblad. zie afgelopen week voor de uitleg daarvan.
pak daarna kleur op van je krijt, veel kleur en veeg dit met een draaibeweging op je label. werk dit uit tot ongeveer driekwart van je label.
er blijft dus een klein stukje wit over.

Neem nu grasgroen op met je tissue, je hoeft geen nieuwe terpentine te pakken, er zit nog genoeg aan je tissue. Je kan van kleur naar kleur gaan en hoeft geen schoon stukje te pakken.
Dit kan omdat je van licht naar donker werkt.

Zet deze kleur over het geel heen, maar niet helemaal. laat een stukje geel "bloot".
doe nu hetzelfde met het olijfgroene krijtje, en laat hier ook weer een stukje grasgroen "bloot".

Je ziet nu al je kleurentrap verschijnen. Op je tissue heb je nu alle drie de kleuren zitten, over elkaar heen. wrijf op de natte plek op je ondergrond je tissue af, totdat er bijna geen kleur meer vanaf komt.

Neem nog steeds geen nieuwe terpentine !!!!

Wrijf nu zacht met een draaibeweging over je kleurentrap op je label. je ziet dat de kleuren nu nog meer gaan blenden en zacht in elkaar overlopen.

Kies een mooie stempel. ik heb gekozen voor een dame, maar je kan elke solide stempel gebruiken die je wil.
Neem je een stempel met te veel detail dan wordt het straks te druk als je, je embossing gaat toevoegen.

Ik heb vele kleuren Stazon inkt. Maar merk dat ik toch bepaalde voorkeuren heb waar ik veel mee werk. Een daarvan is Olive Green.

Dus ik heb mijn stempel met die kleur afgedrukt.

Embos daarna je label. zoek het deel op van de embossingfolder die jij mooi vind. soms is het mooi als je hem op zijn kop zet.
Let wel op hoe jij je label in je folder legt.
Je wil voorkomen dat je de embossing aan de verkeerde kant heb zitten.

Als je label ge-embossed is wrijf dan heel voorzichtig nog wat kleur over je embossing heen met je tissue en wat olijfgroene krijt.

Leg je tissue los op de embossing en draai rondjes. druk niet want dan ga je tussen de embossing in zitten en dat wil je niet.

Bestempel nu je embossing met de techniek die ik gisteren heb laten zien.
Ook dit heb ik gedaan met de olijf groene Stazon inkt.
Wederom oefen dit eerst op een stukje afvalpapier zodat je weet hoeveel druk je wel of niet moet toepassen.

Stempel nu tekst op je label en kleur eventueel een lintje erbij. Bij deze label werkt een stukje bruin touw ook heel mooi.

En dit is dan het eindresultaat.
Ik hoop dat je hem leuk vind en ik blijf het herhalen.....werk spaarzaam met je terpentine.
Je kan beter te droog werken dan te nat.

Blijf je moeite houden met doseren, dan is een pipet misschien de oplossing voor jou.
Deze is te koop bij de dames van Te Gek.

Zow. nu ga ik inpakken voor morgen, want dan staan we op de beurs in Arnhem.
Hier zal ik ook weer een gratis make en take geven van deze labels.

Fijne dag allemaal en
tot morgen.
Knuffffffff





Geen opmerkingen: