zondag 9 september 2012

Oude kaarten

Kattenkaart
Ken je ze nog, die oudere embossingkaarten, of kaarten met een passe-partouts? Nou ik heb er nog een hele bak van.
Dus de afgelopen week heb ik er wat uit de bak gehaald en ben ik er mee aan de slag gegaan.
Vandaag laat ik jullie de eerste zien.
Het is een kaart van Romak, en natuurlijk heb ik hem bewerkt met de krijtjes.
Eerst heb ik met een tissue en terpentine, wat oker geel opgenomen. Dit heb ik uitgewreven op de kaart zodat je een mooie basislaag krijgt.
Je tissue gaat wel wat rullen maar dat is geen probleem.
Daarna heb ik met het donker rode krijtje ( natuurlijk weer met een tissue en wat terpentine) alleen heel lichtjes het ge-embosde kleur gegeven.
Daarna een lief katje ( die uit mijn oude verzameling 3d plaatjes komt) erop geplakt, wat bloemen geponst en kleur gegeven met krijt, en tekst uitgestanst. en ook die kleur gegeven, als je goed kijkt zie je dat de tekst twee kleuren heeft.
Toen alles opgeplakt en afgewerkt met wat glitterlijm. Het is ook nu weer een heel simpel kaartje geworden, maar wilde laten zien dat je van oud, ook iets leuks kan maken.
fijne zondag,
Groetjes Sannie

Geen opmerkingen: