dinsdag 5 maart 2013

Uitdagings kaart dag 2 , Week 10

Hoi allemaal,
Vandaag dag 2 van de uitdaging van deze week.
En vandaag heb ik deze kaart om te laten zien.

ook voor deze kaart heb ik een filmpje gemaakt, die ik na dit bericht ga uploaden naar youtube. afhankelijk van hoe lang dat duurt, zal ik hem vandaag of anders morgen online zetten.

Maar voor de enthousiastellingen onder ons, hier alvast de werkbeschrijving.

1 wit correspondentie kaartje ( hema) van 10 x 14,4 cm.
1x groen kaartkarton 21 x 14,9 cm
Stazon inkt olive green
Te Gekke Krijtjes: geel, grasgroen, olijfgroen.
Stempels Vivadecor set: Graser und Schnorkel

Stempelset van Joy Crafts met gecondoleerd teksten
Fineliner groen.

Vouw je groene kaartkarton dubbel. Leg deze opzij.
Kleur met het gele krijtjeje witte kaartje geel, wrijf uit met een klein beetje geurloze terpentine.
Neem wat geurloze terpentine op een tissue en neem kleur op van je groene krijtje.
Wrijf van je werkblad met cirkelbewegingen naar halverwege je kaart, laat een deel geel.
Doe hetzelfde met het olijfgroene krijtje.
Blijf dit herhalen totdat je tevreden bent qua kleuren overloop.
Stempel dan het grastakje met de groene stazonink twee keer op je kaart in verschillende hoogtes.
Inkt je stempel opnieuw in en stempel hem eerst een keer af op je werkblad voordat je hem op je kaart afstempeld. hierdoor krijg je het effect alsof de grastak schaduw heeft. beinkt de stempel na het afdrukken op je werkblad niet opnieuw in.
Hethaal deze stappen nogmaals totdat je tevreden bent over de aantal grastakjes.
Neem de swirlstempel en beinkt deze. stempel deze 2 keer af op je werkblad voordat je hem op je kaart stempeld.
De afdruk van deze zal nu nog lichter zijn.
Stempel de tekst op je kaart en maak je kaart af met een getekend randje met de fineliner.
Plak je kunstwerk nu op het groene kaartkarton en klaar is je kaart.
veel plezier weer met het maken van deze kaart en mo

6 opmerkingen:

Theresia zei

Ook deze kaart is weer erg mooi. Leuk hoe je met "beperkte middelen" weer een prachtige kaart maakt. Je bent echt creatief.
Groet, Trees

Lenie zei

Wat een prachtige kaart.
zou je ook je woord vertificatie uit willen zetten dan kun je sneller reacties plaatsen.
groeten Lenie

Karin zei

Mooie kaart en heldere uitleg met het flimpje!

Thanks :)

Groetjes karin xx

Sannie zei

Thanks meiden, super leuke reacties weer.
En Lenie, ik heb je een prive mail gestuurd met uitleg waarom ik hem weer heb aangezet.
Groetjes sannie

DeWit1980 zei

Wauw, wat een prachtige ingetogen kaart. Echt fantastisch mooi en dat met zo weinig materiaal. Ik ben benieuwd naar de rest van de kaarten voor deze week!

groetjes,
Erica

Unknown zei

Hoi Sannie,

Mijn kaart op basis van de uitdagingskaart dag 2 is klaar! Heb deze net gepost op mijn blog.
Ben benieuwd welke andere kaarten je deze week voor ons nog in petto hebt. Bedankt voor de duidelijke instructies! Grtjs Joke