zaterdag 21 september 2013

De laatste dag van de week van jullie.

Tja meiden.....jammer genoeg is dit alweer de laatste dag.
Er waren zoveel prachtige kaarten om uit te kiezen.
Ik heb natuurlijk gekeken naar welke ik mooi vond, maar ook naar welke technieken er begruikt zijn.
Zat jou kaart en niet bij.....dat betekent niet dat die van jou niet prachtig is, maar ik moest echt keuzes maken. Ik heb geprobeerd om zo veel mogenlijk verschillende technieken langs te laten komen, maar ook te kijken naar diverse stappen van moeilijkheid. zodat de voorbeelden zowel voor beginners als voor gevorderden ( lees Trees en haar club ;-)  ook inspiratie opdoen van de prachtige kaarten.
Over enkele weken zal ik weer een week van Jullie houden, omdat we op elke beurs wel weer prachtige kaarten binnen krijgen.
Mocht je nou een van de getoonde kaarten in het echie willen zien, dat kan altijd, wij nemen ze op elke beurs mee, dus heb je een bepaalde kaart die jij prachtig vind en die je van dichterbij wilt bekijken.
Kom dan langs op de stand en wij laten hem je graag zien.

Voor vandaag is de eerste kaart van : Coby Romijn.

Coby Romijn

Zij heeft de herfstkaart techniek gebruikt. wat heel knap is want veel mensen hebben moeite met de juiste dosering van kleuren.
Ik vind deze erg mooi geworden.
Het beste resultaat krijg je als je 3 kleuren krijt gebruikt.
Van licht naar donker.
Coby heeft geel, rood en zwart gebruikt. Deze combi laat ik de mensen op de workshops ook altijd gebruiken, omdat dit een mooi effect geeft.
Het geel is voor de detail
Het rood is voor de kleurtoon in je tekening,
En het zwart is voor de diepte.
Alle drie de kleuren hebben dus hun eigen functie. Mocht je gaan wisselen met je kleuren hou dan wel altijd deze functies in de gaten.....dat je altijd een lichte kleur neemt, een flinke stap donkerder, en een hele donkere kleur.
alleen dan krijg je echt het effect alsof je onderwerp bovenop het papier ligt.
Coby heeft om het blad ook nog gesponst...die techniek heb ik gisteren verteld. en verder heeft zij de boom over het blad gestempeld. En ook aan de zijkanten heeft ze de takken herhaald.
Het vogeltje is een ponsje en het herfstblaadje ook.
Een prachtige tekst maakt de kaart helemaal af.

De tweede kaart is van : Cisca van der Klok.

Ciska van der Klok
Dit vind ik echt een leuke kaart. Cisca heeft met een tissue en wat geurloze terpentine kleur opgezet op haar kaartje.
Ze heeft een super leuk strandtafreeltje gemaakt.....en Cisca is mij voor, want komende week ga ik de hele week landschapjes laten zien, en ook daar zit een zee-aangezicht bij.
Dus volgende week zeer zeker de moeite waard om ook dan weer op mijn blog te kijken.

In de lucht zit een prachtig verloop van blauw naar geel, alsof er een laaghangend zonnetje is.
De stenen en het gras heeft ze ook ingekleurd met de krijtjes. Ook nu weer in principe een hele simpele kaart met een achtergrondje en wat stempels. maar het effect is echt super leuk.

Jacqueline van Jaarsveld
Het derde kaartje komt van : Jacqueline van Jaarsveld.
Tja wat kan ik hier van zeggen......wauw!!!!!
Ook zij heeft met de stikers gewerkt, maar is aan de gang gegaan met de metalics. En dat zie je echt.
Op de foto komt het niet zo mooi door, maar in het echie zie je door het zakje heen de glans van de metalic krijtjes.
De stempel vind ik ook prachtig.
Ik denk dat diegene die zo een kaart zal ontvangen echt niet weet dat die zelfgemaakt is.
Wat een kunststukje.

Het vierde kaartje komt van Linda Rouges

Linda Rouges
Deze viel mij op door zijn kleurgebruik. En ik ben tot op nu nog steeds aan het kijken welke kleuren Linda gebruikt heeft. Ik zie groen, ik zie bruin, ik zie een vleugje rood.....
Zij heeft het kaartje wat ecru kleurig was eerst ge-embossed en daarna gekleurd met de krijtjes.
Daarna bestempeld en een prachtige tekst op gestempeld.
Ook het labeltje vind ik echt super leuk. Een heel mooi kaartje, waar ik steeds naar blijf kijken.

Als hekkensluiter het prachtige kaartje van Mieke Horninge denk ik....soms zijn handschriften lastig te lezen....


Mieke Horninge
Het witte ovaal is aan de randen bewerkt met een tissue en geurloze terpentine. Het binnenwerk heeft ook zo kleur gekregen en is daarna ge-embossed.
Ook het labeltje waar het kaartje achter blijft hangen is zo gekleurd. en mij viel het kaartje op omdat het weer eens wat anders was dan de standaard kaartjes.
Mieke ook jou kaartje echt super top.

En dat was het voor deze week.
Volgende week dus het thema landschapjes/achtergronden.
waarvan sommige bestempeld zijn met de prachtige stempels die de meiden van de Te Gekke Krijtjes ook verkopen.
Maandag ben ik jarig, ik vier al jaren mijn 36ste verjaardag.....eeehhh 7 jaar al om precies te zijn. ik ga lekker met de kids uit eten en dan naar de bios.
Lekker een momentje voor onszelf.
Verder wil ik jullie nog even eraan herinneren dat sannie-lovestostamp ook een facebookpagina heeft, hier kan jij ook jou projectjes laten zien, laat ik vaak zien waar ik op dat moment mee bezig ben en binnekort leuke acties op die pagina.
Zoek op sannie loves to stamp dan vind je hem zo.
Knuffff

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Sannie,

Leuk al die kaarten van van de week.
Het zijn stuk voor stuk kunstwerkjes.
Sannie jij morgen een hele fijne verjaardag gewenst.
Geniet ervan je verdient het.

Groetjes Hélène

DeWit1980 zei

Hoi Sannie,

Gefeliciteerd met je 36e verjaardag! Het toeval wil dat ik morgen (de 24e) voor de 5e keer 36 wordt!!

Ik heb genoten van 'de week van Jullie' ehhh, ons dus. Leuk als je binnenkort nog zo'n week gaat doen!

groetjes,
Erica

Theresia zei

Oh, heb ff niet gekeken en dan ben je jarig! Hartelijk gefeliciteerd alsnog. De kaarten zijn weer een inspiratie!
Groetjes, Trees