maandag 16 september 2013

De week van Jullie !!!

Heeejjj Allemaal,

Deze week draait eens niet om wat ik maak, maar om wat jullie gemaakt hebben.

Door de actie met het unieke bruine Te Gekke Krijtje, heb ik zulke prachtige kaarten gezien.
Ik heb ze afgelopen weekend mee naar huis genomen, en ze allemaal eens op mijn gemak bekeken.
En dames ik moet werkelijk zeggen.....wauw!!!!
Het is echt gaaf om al deze mooie creaties te zien.
Lenny Jonkman
En omdat ik ze niet voor mezelf wilde houden, dacht ik.....laat ik nou eens een thema week eraan besteden.
Dus daarom "de week van Jullie!!!" .

Wat gaan we doen...heel simpel.
Elke dag laat ik een paar kaarten zien die gemaakt zijn door jullie.
Ik ga dan proberen om uit te vogelen welke technieken jullie gebruikt hebben.....en natuurlijk kunnen jullie mij corrigeren als ik het mis gegokt heb.

De eerste die de spits afbijt is een tag van Lenny Jonkman uit Noordwijk ( vergeef mij als ik jullie namen niet helemaal goed heb, maar sommige handschriften waren erg moeilijk te lezen)
Ik denk dat zij hem eerst gekleurd heeft met de krijtjes, daarna bestempeld, en daarna ge-embossed. om daarna het embossing met een tissie en wat donker krijt, donkerder te maken.
De vlinder is niet met de krijtjes gemaakt, maar hoe dat gedaan is.....ik zou het echt niet weten.
Ik vind het een prachtige tag, en ik blijf puzzelen op de vlinder.


Odilia Ossenblok
De tweede vanavond is Odilia Ossenblok ( denk ik), ook zij heeft gewerkt met embossing, en daarna Heeft zij met ik denk het krijtje, kleu aangebracht op de muzieknoten.
Een leuk 3d plaatje en een label maken het geheel tot een kaart.
Ik hoop dat ik het goed heb.....als ik op de noten kijk zie ik nog krijtstrepen dus ik denk dat ze rechtstreeks met het krijtje over de noten heen gegaan is.

Nummer 3 van vandavond is .........
Erica Bergenhenegouwen.
Zij heeft mijn favoriete techniek gebruikt..... de techniek die ik altijd laat zien met een herfstblaadje.
De overtrek techniek met diepte.
Ik vermoed dat zij een kunstof embossingmal en dat zij de kleuren wit,geel en groen gebruikt heeft.
Een leuke stempel die ook is ingekleurd met de krijtjes, en een tekststicker maken de kaart af.
Erica Bergenhenegouwen
Ik vind hem erg leuk, en ook knap dat zij die techniek zo goed beheerst. het is een wat lastigere techniek omdat je heel goed moet weten welke kleuren je dik en welke kleuren je minder dik moet aanzetten. Maar het resultaat is dan ook heel mooi.

Ook de randen van de label zijn gekleurd met groene krijt.
Petje af voor erica.

De laatste van vanavond is Renske Vink.
renske heeft met stickers gewerkt en dezelfde techniek gebruikt als ik uitleg in de kerstuitgave van Creatief met kaarten.
De lichtinvaltechniek.

Renske Vink
Hierbij plak je dus stickers op je kaart ( je weet wel die goude en zilveren die we allemaal wel hebben) .
Dan wrijf je meerdere kleuren krijt met een tissue en terpentine van licht naar donker vanuit de linkerbovenhoek van je kaart, naar de rechter onderhoek.
Dit blijf je herhalen en steeds begin je uit dezelfde positie met je hand. zo krijg je een prachtige lichtinval zoals Renske ook op haart kaart heeft.
Dan haal je de stickers weg en blijven de witte lijnen over.
Ook deze kaart is door zijn kleur gebruik erg mooi...
Ik gok op geel, oranje en rose.

Dames bedankt voor jullie mooie kaarten, ik vind het een feestje om ze te zien en te delen met jullie.

Morgen weer nieuwe kaarten, ik ben heel benieuwd of ik de beschrijvingen goed had.
Fijne avond en knuffff

4 opmerkingen:

Theresia zei

Een leuk idee om wat kaarten te laten zien die anderen gemaakt hebben!
Groetjes, Trees

Jeannette zei

erg leuk om te zien deze mooie kaarten en een heel leuk idee, zo leren we er gelijk weer van. Sinds zaterdag ben ik de blije bezitter van de krijtjes, helaas is er nog niet van gekomen om te oefenen vanwege familiebezoek, maar ik zit nu toch wel te popepelen hoor, groetjes Jeannette

knorrie1971 zei

hee sannie leuk dat je ze laat zien zo hoop dat de mijne langs waaid gr akke erg leuk zo om andere creaties te laten zien.

Anoniem zei

Hoi Sannie,

Je vermoeden over mijn kaart klopt helemaal. Ik heb wit, okergeel en donkergroen gebruikt op een embossingfolder.

Wat leuk dat je deze week een impressie van de ingezonden kaarten laat zien en wat een eer om mijn kaart daar tussen te zien staan.

De eerste tag is van mijn collega Leny. Ik had haar geattendeerdp de actie. Zij maakt echt hele mooie dingen.

Groetjes,
Erica
(Sorry, ff anonieme reactie)