vrijdag 6 september 2013

kaartje 3......

Heeejj allemaal,

Ook vandaag weer een nieuw kaartje deze keer heb ik van zwart karton, 3 hoeken gescheurd.
Vervolgends heb ik deze gekleurd met het koperkleurige metalic krijtje.
Neem wat geurloze terpentine op je tissue en veeg het te veel af aan je onderblad.
Ga vervolgends met een draaibeweging over de platte kant van het krijtje....( het krijtje ligt plat op tafel) Nu gebruik je , je krijtje als verftablet.
Pak flink veel kleur op.

Zet je tissue op je onderblad en ga met een circel beweging het gescheurde zwarte karton op.
Je ziet nu dat de scheur kleur oppakt.
Doe dit bij alle drie en veeg ook het karton zelf in met de koper kleur.

Het middelste karton heb ik bewerkt, door er een stukje gaatjesband overheen te leggen en nogmaals met de koper kleur hierover heen te wrijven.
De andere twee delen heb ik bestempeld met bruine Stazon inkt.
Zo krijg je een hele subtiele bewerking.

Plak nu de drie delen op je kaart, maar zorg ervoor dat de scheurlijnen niet vastgeplakt komen te zitten.
Ga met je nagel langs de onderkant van scheurlijn, zodat die wat omhoog komt. Het papier wordt nu wat ruiger, alsof de randen door gebruik omhoog gekomen zijn.

Stempel een mooie tekststempel in de hoek en wat klimop blaadjes.

Een klein strookje met een pakkende tekst en een plakparel maken de kaart helemaal af.
Zelf vind ik dit wel een mannenkaart...simpel, ruw maar toch elegant.

fijn weekend en tot morgen.
knufffff

3 opmerkingen:

Unknown zei

Ook weer zéér mooi! En dat het wat mannelijker is, is ook eens leuk om te zien.

Summer-design zei

Prachtig gedaan Sannie!

Gr, Wietske

Iris Tinnenbroek zei

Hoi Sannie, ook dit is een mooie kaart! Toen ik met het gaatjesband, dat ik bij de stand van 'Te gekke krijtjes' had gekocht, aan de gang ging, dat de roze kleur meekwam op mijn kaartje. Ik heb toen maar een stukje van het band, aan beide kanten, helemaal schoongepoets met een doekje met terpetine. Misschien is dit een tip om mee te geven aan andere gebruikers van dit band. De roze kleur is op zich mooi, maar als je bijvoorbeeld alleen blauw wil gebruiken, dan is het vervelend dat het roze meekomt en kan het je kaartje 'verpesten'.