zaterdag 28 september 2013

Last but not least

Heeejj Allemaal,

Vandaag het laatste kaartje van de landschapsstempels en achtergrondjes.
Het zijn toch wel weer 5 verschillende kaarten geworden.

Om te laten zien waar ik begonnen ben, heb ik eerst de gestempelde kaart op de foto gezet voordat ik hem ging kleuren.

Dit is dus mijn startpunt...... Ik ben eerst begonnen met de bergen en vanaf daar steeds meer naar beneden gaan stempelen.
Kleine afbeeldingen bovenin, de grote voorin. het klinkt logisch, maar als je dit verkeerd doet ben je gelijk je diepte kwijt in de afbeelding.
En toen ben ik gaan inkleuren.
Een of twee druppeltjes geurloze terpentine in het holletje van het krijtje. en goed losroeren, neem hier wel je tijd voor....3x roeren is echt te weinig.
En dit is de afbeelding als die klaar is, door met verschillende kleuren te werken...licht en donker, krijg je een diepte effect, zo heb ik achter het huisje met olijfgroen gewerkt.
Dat geeft het idee alsof het grasland achter het huisje een glooing heeft.
Ook onder de schapen wat schaduw aangebracht.
En natuurlijk in het water een schaduw van de zwanen.
Met een fineliner heb ik nog wat accenten aangebracht...bv in het water.
En een witte gelpen daar kleur ik de schapen mooi wit mee, en lichtvallen op de keien etc.
Doe dit wel als je kaart goed droog is en de terpentine dus vervlogen is.
Gelpen en fineliner zijn geen fan van terpentine en stoppen acuut met vloeien.

Met alle kaarten deze week....in het echt is die veel mooier.
Ik neem ze mee naar ahoy eind volgende week, dus wil je ze in het echie zien dan kan dat natuurlijk bij de kraam van Te Gek.

Ik ga komende week me weer storten op de voorbereidingen van weer een thema week..... en eigenlijk vind ik het ook wel tijd voor een filmpje.
Ik zal komende week wat leuke materialen de revu laten passeren. waaronder de mallen voor het papierklei.

Ik wil jullie ook nog eens attenderen op de facebook pagina van sannie-lovestostamp.
Dus zoek me op en meld je aan. Hier staan niet alleen projecten van mij maar ook van andere dames die met de te gekke krijtjes werken.
Fijne week allemaal,
Knuffff

 
 
 
 
 
 
 
 
 

2 opmerkingen:

Unknown zei


Hoi Sannie

Leuk hoor je technieken kijk altijd met veel plezier naar je site

GR Mia

Theresia zei

Erg leuk die landschapjes!
knufff