woensdag 25 september 2013

landschaps-achtergrondjes kaart 2

Heeeejjj allemaal,
Vandaag de tweede kaart met het thema landschapskaarten.
Pfffieuwww wat was deze moeilijk...ik had het achtergrondje van de week al gemaakt, maar heb hem vandaag 3x over gemaakt omdat hij steeds niet werdt zoals ik wilde.

Ik ben begonnen met een correspondentie kaartje van 13,9 cm x 9,5 cm.
Daar heb ik iets uit het midden over de lengte een ander correspondentie kaartje gelegd en deze vast geplakt. Dit werdt mijn horizonlijn.
Daarna heb ik een tissue met geurloze terpentine gepakt en de mosterd geel uitgewreven over de onderkant van de kaart. Hetzelfde heb ik gedaan met de blauw uit het nieuwe doosje ( dus de nieuwe kleuren) en die twee kleuren in elkaar laten overlopen...dus ik breng het gelijk aan met de tissue.

Bij de landschapjes teken ik eerst vaak lijnen met de krijtjes en veeg die uit, maar hier breng ik het dus direct op het papier aan met mijn tissue.
Daarna heb ik het afdekkaartje omgedraaid en dus de zee en het strand afgedekt, zodat ik de lucht kon maken.
Ik heb wel een kleine spleet over gelaten zodat ik later de rode gloed van de zon kon aanbrengen.
Ik heb uit een ander correspondentiekaartje een cirkel gesneden en deze half over mijn afdekkaartje gelegd en ook die vastgetaped. Dat werdt dus mijn zon.

Daarna ben ik aan de lucht begonnen, ook nu weer licht blauw direct aangebracht met de tissue.
nu haal ik de cirkel weg en plaats het karton waar ik de cirkel uit gesneden heb over de zon heen.....zo dek je de lucht af en kan je alleen kleur aanbrengen in de zon.
Ik heb daar licht geel, mosterd geel en wat rood/bruin voor gebruikt.
Met een wattenstaafje de horizonlijn aangezet met wat rood/bruin en die bewust wat vlekkerig gemaakt.
De vogels, de grasjes en de lijnen van de vlieger zijn getekend.
De stempel is een stempel die de meiden van de krijtjes aan het uittesten zijn....en hoe cool is het dat ik hem mag proberen...... ik vind hem zoooooo gaaf!!!!
Wat glitterlijm over de zee en een leuke vlieger maken deze kaart af.

Ik heb bewust ervoor gekozen om niet met landschapsstempels te werken, zodat iedereen deze snel na kan maken.
In het echt zijn de kleuren veel mooier.

Ik vind de kaart ook erg leuk voor kinderen...hij is niet moeilijk om te maken dus kinderen kunnen er zelf ook mee aan de slag.....en ik weet een lieve dame van 9 jaar die dit vast heel leuk gaat vinden ;-)

Fijne avond en nacht allemaal.
Knuffff Sannie


6 opmerkingen:

Unknown zei

Ik vind hem SUPERMOOI Sannie! Inderdaad eentje die ik ga oefenen. Je blijft maar technieken uitvinden. Erg bedankt dat je dat met ons deelt. Fijne nacht. Groetjes joke

DeWit1980 zei

Met recht een Te Gekke kaart Sannie!

Martine zei

heel erg leuk geworden! echt weer een topper!Groetjes Martine

Theresia zei

Oh, die vind ik erg leuk! Wat een zonnig kaartje.
Groetjes, Trees

Sannie zei

Dank jullie wel meiden.
knufff sannie

Anoniem zei

Hoi Sannie,

wat een leuke kaart en een leuke stempel! waar kan ik die kopen?

groetjes,

Natalja